Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015

Πάτρα: Τέλος στην ταλαιπωρία των ογκολογικών ασθενών

΄΄Η οργή της Άννας και η ιστορία της που συγκίνησε΄΄΄

Λαμβάνει πλέον τέλος η ταλαιπωρία των ογκολογικών ασθενών και στο Νοσοκομείου του Αγίου Ανδρέα, οι οποίοι έπρεπε να αναζητήσουν ανήμερα της θεραπείας τους ογκολογικά φάρμακα από το Φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ και στη συνέχεια να επιστρέψουν στο Νοσοκομείο και να ξεκινήσουν τη θεραπεία.
Ύστερα από επικοινωνία της Προέδρου του Συλλόγου "Άλμα Ζωής" Λιολιώς Κολυπέρα, με τον Διοικητή του Νοσοκομείου του Αγίου Ανδρέα, Απόστολο Λέτσιο, δοθηκε η διαβεβαίωση ότι, με παρέμβαση του Διοικητή της  6ης Υγειονομικής Περιφέρειας Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας κο Γιώργο Γιαννόπουλο, θα υπάρξει άμεσα λύση.
Το ζήτημα είχε απασχολήσει στο παρελθοόν και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο.
Όπως αναφέρει το Άλμα Ζωης, η Ανδριοπούλου Άννα, μέλος του Συλλόγου με διαρκείς, γραπτές καταγγελίες το τελευταίο διάστημα, προς το Νοσοκομείο, την 6η ΥΠΕ και το Υπουργείο Υγείας, απαιτεί την αλλαγή του απάνθρωπου αυτού Νόμου.
Αναφέρει συγκεκριμένα η  Άννα:
«Κάνω θεραπείες από τον Γενάρη του 14, εδώ στο Νοσοκομείο ως Καρκινοπαθής. Σε όλη τη διάρκεια της χημειοθεραπείας μου, έπρεπε ο άνδρας μου να παίρνει άδεια, να μην πληρώνεται, για να τρέχει να μου παίρνει τα φάρμακα από τον ΕΟΠΥΥ. Φέτος, που κάνω συντήρηση και όχι χημειοθεραπεία, αναγκάζομαι εγώ η ίδια να έρχομαι εδώ, να μου γράψει η γιατρός τα φάρμακα και να πηγαίνω εγώ η ίδια να τα παίρνω και να γυρνάω εδώ για να κάνω τη θεραπεία μου, ήδη κουρασμένη σωματικά και ψυχική από την διαδικασία. Την προηγούμενη φορά πήρα και δυο κυρίες μαζί μου από τον Πύργο και ένα άλλο μέρος. Δεν ξέρω σε ποιο Νοσοκομείο λέει ότι εγώ ως καρκινοπαθής πρέπει να τρέχω την ίδια μέρα της θεραπείας μου να βρίσκω τα φάρμακα μου!!! Κανένας νόμος δεν το λέει αυτό!!!»
«Επίσης θέλω να καταγγείλω, όποιον υπουργό είναι υπεύθυνος για αυτό το θέμα: «Χορήγηση φαρμάκων για νοσοκομειακή χρήση από τα φαρμακεία ΕΟΠΥΥ. Σχετικά:
Η υπ’ αριθμ. Γ.Π. οικ.12443(ΦΕΚ 25623 7/2/2014), Υπουργική Απόφαση
Η υπ’ αριθμ. 150 (Συνεδρίαση 160, 13/02/2014) Απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου ΕΟΠΥΥ
Ο υπουργός που υπέγραψε αυτό τον νόμο είχε διαβάσει από πριν τα δικαιώματα των καρκινοπαθών; Σύμφωνα με τον Νόμο 2071/92, ΦΕΚ 123/92, το άρθρο 47 αναφέρει:
«Ο ασθενής έχει το δικαίωμα της παροχής φροντίδας σε αυτόν με τον οφειλόμενο σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια του. Αυτή η φροντίδα περιλαμβάνει, όχι μόνο, την εν γένει άσκηση της ιατρικής και νοσηλευτικής, αλλά και παραϊατρικής υπηρεσίας, την κατάλληλη διαμονή, την κατάλληλη μεταχείριση  και την αποτελεσματική διοικητική και τεχνική εξυπηρέτηση».
Οι νόμοι αυτοί ισχύουν και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι δικαίωμα των καρκινοπαθών. Στις 4 Φεβρουαρίου 2014 κατατέθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η Ευρωπαϊκή Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Καρκινοπαθών με στόχο την προστασία των ασθενών αυτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ρωτώ λοιπόν, δεν είμαι πολίτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης;;;;
Όπως λοιπόν καταργούνται από την Βουλή των Ελλήνων νόμοι που ίσχυαν και καταργούν τα δικαιώματα των πολιτών, για αξιοπρεπή σύνταξη, αξιοπρεπείς μισθούς και καταδικάζουν τα παιδιά μου να πληρώνονται με βασικό μισθό 500 ευρώ, και να παίρνουν δηλαδή στα χέρια τους 300 ευρώ καθαρά, και αυτά όλα τα δικαιώματα καταπατήθηκαν χωρίς να λάβει υπόψη του το Σύνταγμα κανένας, έτσι λοιπόν ως πολίτης αυτής της χώρας και ως πολίτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ζητώ να καταργηθεί αυτός ο νόμος σε μια μέρα, όπως καταργούνται όλοι οι νόμοι αυτού του κράτους, με μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου!»
Ο Σύλλογος Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «ΑΛΜΑ ΖΩΗΣ» Ν. Αχαΐας, απαιτεί την άμεση κατάργηση του εν λόγω νόμου. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να «παίξει» με την αξιοπρέπεια, την ελπίδα και το δικαίωμα στην ζωή του καρκινοπαθή. Αρκετά πια με τους ανάλγητους καιρούς, που μας αναγκάζουν να διεκδικούμε τα αυτονόητα και τα θεμελιώδη για τον Άνθρωπο.

patrastimes